Nedarí sa Vám predať Vašu nehnuteľnosť ?

Autor: Peter Kollár | 15.3.2014 o 18:40 | (upravené 25.6.2014 o 8:09) Karma článku: 6,52 | Prečítané:  498x

Asi každý profesionálny realitný maklér, ktorý stabilne pôsobí na realitnom trhu niekoľko rokov, pozná výrok "nehnuteľnosť má len takú hodnotu, za akú je kupujúci ju ochotný kúpiť a predávajúci ochotný akceptovať". Z tohto výroku je zrejmé, že jednou z najdôležitejších vecí uvedenia nehnuteľnosti na trh je nastavenie tej "správnej predajnej ceny".  

Ale čo v prípade, ak ste na začiatku predaja nastavili cenu a nehnuteľnosť sa nepredáva? Nastavili ste cenu správne? Pri nastavení predajnej ceny vychádzajte z reálnych ukazovateľov ako je napríklad stav realitného trhu, priemerné ceny podobných nehnuteľností na predaj vo Vašom okolí a podobne.

Len ťažko predáte nehnuteľnosť za cenu nastavenú len na základe Vašich finančných potrieb, alebo "emocionálneho puta", ktoré Vás s ňou spája. Majte na pamäti, že kupujúci na Váš domov pozerajú ako na tovar, s ktorým ich nespája taká citová väzba ako to je vo Vašom prípade.

Potom, čo je Vaša nehnuteľnosť na trhu už niekoľko mesiacov je asi zrejmé, že cena, za ktorú je ponúkaná, nie je nastavená správne. To platí najmä v prípade, že počas tejto doby ste mali len minimálne množstvo súkromných obhliadok a čo je horšie, lepšie vyhliadky záujmu kupujúcich o ňu sú v nedohľadne. Čo robiť, keď sa ocitnete v takomto bode závisí len na Vás. Vy jediný ste tou osobou, ktorá sa musí rozhodnúť, či nehnuteľnosť chcete predať, alebo predávať. Pokiaľ nie ste motivovaný nehnuteľnosť predať, môžete čakať aj roky na toho "správneho kupujúceho", ktorý bude ochotný kúpiť Vašu nehnuteľnosť za súčasných podmienok.

Zároveň sa tu vynára iný problém. Tým problémom je fakt, že po tak dlhej dobe sa z Vašej nehnuteľnosti stáva "opozeraný artikel". Kupujúci sa stali k Vašej nehnuteľnosti nedôverčiví. Je to práve z dôvodu jej dlhej doby na realitnom trhu. Kupujúci hľadajú dôvody, prečo sa ešte nepredala a jej predaj si spájajú s nejakým problémom alebo "háčikom" a tejto ponuke sa budú vyhýbať.

Ak však budete naozaj chcieť nehnuteľnosť predať, poraďte sa so svojím realitným maklérom o  pláne predaja a  už na začiatku Vašej spolupráce si naplánujte stratégiu predajnej ceny. Znižovanie ceny by malo byť postupné, s presným časovým harmonogramom, a to do momentu, kým nedosiahnete optimálnu úroveň ceny, ktorá priťahuje kupujúcich. Samozrejme, predaj nehnuteľnosti je spojený s určitým marketingom. V dnešnej dobe je  nafotenie nehnuteľnosti, vytvorenie popisu a nahodenie ju na web len tým základným úkonom. Bohužiaľ, alebo chvála bohu to už dávno na úspešný predaj nestačí. Neplatí to na terajšom realitnom trhu, kde ponuka nehnuteľností ďaleko prevyšuje dopyt. Preto si nechajte u svojho makléra vytvoriť tiež marketingový plán predaja Vašej nehnuteľnosti. Správne nastavený marketing a predajná cena majú zaujať čo najviac potencionálnych kupujúcich.

Koniec koncov, práve záujem potencionálnych kupujúcich je to, čo od uvedenia nehnuteľnosti na trh očakávate. A kde je záujem, tam je predaj.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí, tvrdí nová aplikácia určená pre deti bohatých.

DOMOV

Schválili nezmysel? Nie, psy a mačky nebudú operovať zaživa

Novela zákona o liekoch nie je dramatická.

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Bugár

Maďarskú menšinu reprezentujú od roku 1989 tie isté tváre.


Už ste čítali?